Fel fokus!?

Ringde min sötaste vän L imorse. Vi hade kommit överens om att det var slut på lökandet! Nu är det upp med tuppen och plugg som gäller två månader framöver. Såklart blev det prat om en massa, helgen och livet. Vi pratade om att ha fel fokus. Det är så lätt att sno in sig i negativa tankar, innan man vet ordet av sitter man där sorgsen och nere men inte ett dugg klokare alla funderingar till trots.

Jag tror att det här tänket kan ställa till det när man har V. Vestibuliten får alldeles för stort utrymme! Den styr inte ens liv. Man får ha roligt och njuta. V är inte en dom att leva under, det är en sjukdom som alla andra.

Man måste fokusera på det som betyder något och det som gör en glad. Allt otrevligt har liksom en tendens att dyka upp utan hjälp på traven. Från och med nu är det alltså fokus på sånt som gör mig glad. Idag till exempel: Lunch på stan med en vän från förr.

Nu: fix och piff :)

Kommentarer
Postat av: Helena på ROOM

Slut på lökandet :) Fanemej, i mig bor en lök-gen som är big :)

2008-04-14 @ 10:56:25
URL: http://roomservice.blogg.se
Postat av: Milla

Jag är inne på samma spår som du, är nybliven singel och det gör mej väldigt osäker vad det gäller mitt förhållande till killar och dejting osv. Men jag försöker tänka positivt, jag kan ju forfarande njuta av smek och kel och hångel. Man måste fokusera på det man har och kan! För övrigt så är jag ju frisk och har bra vänner och familj som älskar mej för den jag är!
Kram på dej!

2008-04-14 @ 13:45:34
Postat av: vV

Helena: Den där lök-genen är jobbig! Kan man operera bort den? ;)

Milla: Smek, kel och hångel är sååå viktigt! Har förgäves försökt att förklara det för min kille.....

Och du har så rätt! Familj och vänner som älskar en för den man är, är underbart!

Kram tillbaka!

2008-04-14 @ 18:00:46
Postat av: Brinnande vulva

Jag har också märkt att ofta låter jag v "ta över" mitt liv och jag låter bli att göra saker som jag skulle gjort om jag varit frisk. Försöker byta inställning och se det mer positivt istället, och att faktiskt göra saker trots att jag först inte vill, som att festa tex. Inte bara sex man avstår från när det gäller v. Och som i tidigare kommentar, bara för att man inte kan ha sex så kan man fortfarande ha mysigt tillsammans ändå.
kram

2008-04-15 @ 17:03:57
URL: http://brinnandevulva.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0