Kvällen nu

Nu säger jag godnatt men vill bara få något ur mig innan jag lägger mig.

Det har egentligen inget med V att göra men är en del av min person som jag inte tycker om. En del som gör att jag känner mig svag och känslig.

Dagen har varit helt underbar. Jag fick sova ut, jag har ätit lunch med två kompisar, tagit en lång promenad, myst i vårsolen med älsklingen, pluggat en del, tagit ännu en promenad med två andra kompisar, fikat och pratat tills jag var trött. Dagen har varit super men en enda liten kommentar, säkert inte ens riktad till mig får mig ur balans och nu sitter jag här och känner mig lite fel, lite off med en konstig känsla i magen.

Jag brukar ofta läsa andras bloggar. Ibland för att de som skriver är mina vänner, inbland för att bloggen är intressant, inbland bara för att det är kul att se hur andra lever. En flyktig bekant har en blogg som uppdateras ofta, jag kollar in på den ibland en gång om dagen ibland mer, ibland inte på en hel vecka. Jag tycker att bloggen är rolig och uppskattar att den här kvinnan delar med sig av sitt liv. Jag skriver aldrig några kommentarer, det skulle kännas så krystat. Jag läser bloggen mest som ett tidsfördriv inte för att kommentera varje inlägg. Idag upptäckte jag att personen ifråga kommer att stänga av delar av sin blogg för att nån ständigt är in där, flera gånger om dagen, utan att lämna kommentar. Jag kände mig träffad trots att jag vet att det inte kan vara riktat mot mig! Det finns ingen chans, jag är inte in på hennes blogg flera gånger om dagen!

Såna här små saker får mig ur balans. Vettiga människor hade tänkt att det var ju tråkigt att hon har en netstalker och obekymrat fortsatt att läsa bloggen, men inte jag. Jag tar alltid åt mig av allt, även sånt som inte är menat åt mig. Om nån skrattar tror jag automatiskt att de skrattar åt mig! Why....

Det har blivit mycket bättre med åren, men jag önkar att jag kunde släppa dessa tankar helt och hållet. Det tär på en.

Oj, det vart ett långt inlägg! Nu ska jag krypa ner i sängen och drömma mig bort i en ny bok så kanske dom här dryga känslorna försvinner innan jag somnar!

God Natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0