Vad är v och vad är V?

Jag har vestibulit! För er som är obekanta med begreppet innebär det smärta, av olika grad, i vestibulum, området precis innanför slidöppningen. Vill ni veta mer kan ni kolla här!

Som ni kan förstå innebär detta en hel del problem. Jag har vad man kan kalla en lättare form av V, jag känner inte av mina symtom i vardagen. Mitt problem visar sig bara när jag ska ha samlag, vilket är omöjligt på grund av smärtan (tänk er en kniv istället för killens...). Vissa tjejer med V kan inte cykla, inte ha tajta byxor och inte torka sig när de varit på toa. Så vissa skulle kanske säga att jag har det lätt. Själv.....kallar jag det mitt privata lilla helvete!

Så detta är alltså stora V - Vestibulit!

Vad är då lilla v? Många har föreslagit att V främst drabbar högutbildade, ambitiösa, högpreseterande, smala tjejer i storstadsområden. E gynekolog sa till och med i en tidning att:

- Kommer det en knubbig tjej från Norrlands inland med smärtor i underlivet vet jag att det inte är vestibulit.

Lilla v får representera det som jag tror har orsakat stora V. Min jakt på perfektion. Det började ganska tidigt. I sjuan försökte jag späka min lilla 45 kg kropp till storlek ännu mindre. Jag fick aldrig en fullt utblommad anorexia nervosa men än idag märker jag att stor press och inre stress får mig att träna mer och äta mindre.
Detta gäller inte bara min vikt utan finns med i alla delar i mitt liv. När jag har blivit äldre har jag börjat fatta att jag tänker fel men det är en lång väg mellan mitt intellekt och mina känslor. Jag kräver av mig själv att allt jag gör ska vara bäst, superbra eller minst till andras avudsjuka. Enda gången jag känner mig nöjd med något är....typ aldrig. Trots att omgivningen kan berömma mig för något jag gjort är jag den första att klanka ner på det. Jag kan ibland se att jag gjort något bra, men ofta är det jag fokuserar på det som kunde ha blivit bättre.

Ni märker att lilla v är något som jag funderar mycket på. Jag hatar att kalla mig en duktig flicka. Jag är varken tyst, försynt eller flickig. Men när jag läser min beskrivning av lilla v är det inte mycket annat att säga.

Nu: God Natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0