Mens med menskopp

I onsdags började mina bröst ömma igen. Örkh....illa, mens snart! Men inget ont som inte har nåt gott med sig. Nu skulle jag ju få möjlighet att testa menskoppen "på riktigt". Mensen kom i förrgårkväll (udda eftersom jag alltid fått mens på natten innan) och idag hårdtestades koppen. Det var mycket lättare att få den på plats den här gången och den kändes inte alls. Inget läckage och bara bra betyg vad gäller det. Jag har dock lite problem med att få ut den. Det var lite trixigt att få vakumet att släppa utan att behöva använde alltför många fingrar, jag är ju fortfarande lite känslig down under, speciellt om man kommer åt med nån nagel. Men jag antar att övning ger färdighet och tror knappast att jag kommer att använda tamponger mer.

Jag läste i den lilla medföljande broschyren att på Island av alla ställen så använder nästa alla menstruerande kvinnor menskopp. Bara en sån sak!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0