Glide on!

Ett inlägg om nåt så hemligt men nödvändligt som glidmedel.

Vi som har V har säkert fått höra både en och två gånger om hur viktigt det är med mycket glidmedel om man ska pröva på att ha samlag. Glidmedel minskar friktionen mot slemhinnorna och därmed också smärtan. Men där slutar också råden. Vad ska man välja? Var finns det att köpa. För de allra flesta slutar shoppingturen på apoteken med en tub Klick i påsen!

Klick är inte ett bra glidmedel! Så nu är "katten ur påsen". Det finns så många andra glidmedel som är tusen gånger bättre. Jag ska inte ljuga och säga att jag är bevandrad inom glidmedelsdjungeln men jag tänker dela med mig av mina erfarenheter från de två mest frekvent använda tuberna här hos oss.

Klick finns, trots mitt lilla utbrott, alltsom oftast hemma hos oss av den enkla anledningen att det är lättillgängligt. Det har sina fördelar men mest det är kladdigt, kletigt, kallt och slemmigt. Inte ett dugg sexigt med andra ord. Fördelarna då kanske ni undrar? Priset! Det är inte så farligt dyrt och det finns att köpa på alla apotek.

Liquid Silk är min favorit men den har ett stor MEN! Jag kunde aldrig använda den när jag hade ont. Det sved som bara fan! Men den går att köpa på liten flaska så klicka hem en och testa för om det funkar så är det förhoppnigsvis det sista märke du behöver testa. Det är glidigt till tusen och känns varmt på en gång. Du behöver inte heller klämma ut halva flaskan för att få effekt. dessutom funkar det utmärkt att använda till trilskande menskoppar och tamponger.

Både Klick och Liquid Silk är vattenbaserade och kan användas tillsammans med kondomer och leksaker. Jag funderar på att klicka hem ett silikonbaserat glidmedel mest för att testa. Rapport kommer så snart det anlänt och använts!

Jag vill passa på att tipsa om två utmärkta sidor:

www.afroditesapotek.se
www.rfsu.se

Kramen!

Kommentarer
Postat av: Jean



Säger bara "PJURE Woman" ett fantastiskt härligt glidmedel med silikonbas.

Men något sådant är väl inte att tänka på i dessa förgasade tider ....



MVH

Jean

2008-09-29 @ 23:23:41
URL: http://skindeepbyjean.blogg.se/
Postat av: vV

tack för tipset, har funderat på att köpa just detta! Du får sköta sexet själv till gaserna har lagt sig ;)....eller skaffa honom en näsklämma. Jag lovar attdet inte kommer att bli värre än när jag av misstag fes min älskling i ansiktet när han skulle slicka mig...hrm, hehe! rodnar

2008-09-29 @ 23:31:29
URL: http://lillaochstorav.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0