Mår piss - men inte som ni tror!

Nej, V har inte blivit sämre -  peppar, peppar! Jag är bara inne i en sjukligt dålig period. Man skulle kunna tro att man vid min ålder (jaja, men jag är nästan 30) borde veta hur man själv funkar och kunna ta sig samman, men inte. Det är hemskt att erkänna men jag mår ashål när jag inte jobbar. Vissa skulle kanske älska att byta med mig, ledig hela dagarna, sova till 12, fika stan runt. Men jag klarar inte av att bara sitta hemma. Jag blir helt apatisk, tar mig knappt ur sängen och sitter sen och väntar tills dan är slut och jag får gå och lägga mig igen. Trots att jag är hemma hela veckorna blir inget gjort. Lägenheten såg bättre ut i somras när vi båda jobbade heltid. Arbete och kontakt med andra människor ger mig energi.

Imorn lovar jag att skriva ett inlägg klockan 08.15. Då kommer jag förhoppningsvis att ta mig upp. Håll alla tummar!

Sov gott!

(Förövrigt: Varför finns det så många onischade bloggar? Är inte poängen med en blogg att man ska skriva/beskriva något specifikt? Jag kanske har fattat det hela fel men vad jag sett är de flest bloggar bara ofentliga dagböcker där folk hänger ur sina ganska så ointressanta liv!? Ja, ja...jag behöver ju inte läsa dem....)

Kommentarer
Postat av: L (den andra)

när man är utan jobb är det tom jobbigt att ta sig ur sängen och äta frukost ter sig som ett omöjligt uppdrag. Att sitta apatisk och bara glo är bara det så ansträngande.

2008-09-16 @ 22:12:28
Postat av: vV

Ja, det låter så himla präktigt att man mår dåligt av att inte jobba men det är så för mig. Det kan nog delvis bero på att ett jobb tvingar mig att ha rutiner för sömn och mat, något som jag vet att jag slarvar med nu när jag bara går hemma.

2008-09-16 @ 22:38:11
URL: http://lillaochstorav.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0